Szukaj
Close this search box.

Krok po kroku

Krok
1

Aby zaaplikować o stypendium Pierwszy Rok, najpierw musisz utworzyć konto w naszym portalu stypendysty. Kliknij więc w przycisk „Portal stypendysty” i zarejestruj się online. Następnie kliknij w link aktywacyjny, który otrzymasz na maila i zaloguj się do portalu.

Krok
2

W momencie otwarcia rekrutacji możesz rozpocząć wypełnianie wniosku. Na każdym etapie wypełnienia wniosku możesz go zapisać i wrócić do edycji później.

  1. Etap I Potwierdź, że spełniasz wszystkie kryteria Regulaminu
  2. Etap II Zaakceptuj Regulamin
  3. Etap III Wypełnij swoje dane osobowe i załącz zaświadczenie potwierdzające stałe zameldowanie na wsi lub w mieście do 30 tys. mieszkańców
  4. Etap IV Wypełnij dane uczelni i załącz potwierdzenie przyjęcia na uczelnie / potwierdzenie wpisu na listę studentów jeśli już je masz
  5. Etap V Uzupełnij tabelę z dochodem i dołącz wszystkie dokumenty zgodnie z Załącznikiem nr 3
  6. Etap VI Sprawdź poprawność podanych przez Ciebie danych i wyślij wniosek. Po wysłaniu, wydrukuj, podpisz i przechowuj w swojej dokumentacji.
Krok
3

Wniosek wysyłasz do FEJJ, a my automatycznie przekazujemy go do uczelni w celu potwierdzenia twojego wpisu na listę studentów. Jeśli adres mailowy uczelni, na jaki został wysłany wniosek jest błędny, możesz go zmienić logując się na konto. Następnie, po dokonaniu zmiany wyślij wniosek ponownie.

Krok
4
Uczelnia nie potwierdzi Twojego wpisu na listę studentów bez Twojej interwencji. Potwierdzenie możesz więc uzyskać w jeden z poniższych sposobów:
  • uczelnia dokonuje elektronicznego potwierdzenia poprzez kliknięcie przycisku „potwierdzam” w mailu nadesłanym przez Fundację. Upoważnij uczelnię do potwierdzenia swoich danych – dostarcz im Załącznik nr 2,
  • poproś Uczelnię o wystawienie zaświadczenia potwierdzającego wpis na listę studentów w formie papierowej i wyślij skan do Fundacji,
  • wyślij do Fundacji print screen (zrzut ekranu) z indywidualnego konta studenta, z Systemu Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK), potwierdzający przyjęcie na studia/ wpis na listę studentów, wraz z podpisanym Oświadczeniem IRK o przyjęciu na uczelnię.
Podsumowując: osobiście dopilnuj i uzyskaj potwierdzenie w regulaminowym terminie.
Krok
5

FEJJ dokonuje weryfikacji wniosku i sprawdza poprawność przysłanych dokumentów. W przypadku braku lub błędów w załączonych przez Ciebie dokumentach, poprosimy o przysłanie dokumentów brakujących.

O pierwszeństwie uzyskania stypendium decyduje data i godzina złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów.

Po zatwierdzeniu listy stypendystów przez Fundacje, otrzymasz maila z informacją o przyznaniu bądź nieprzyznaniu stypendium.

Krok
6
Jeśli otrzymałeś/-aś maila z informacją o przyznaniu stypendium, w kolejnym kroku potwierdź swój status studenta. Potwierdzenie możesz uzyskać w jeden z poniższych sposobów:
  • uczelnia dokonuje elektronicznego potwierdzenia poprzez kliknięcie przycisku „potwierdzam” w mailu nadesłanym przez Fundację. Upoważnij uczelnię do potwierdzenia swoich danych – dostarcz im Załącznik nr 2,
  • poproś uczelnię o wystawienie zaświadczenia potwierdzającego status studenta w formie papierowej i wyślij skan do Fundacji lub załącz na swoim koncie klikając w „Potwierdzenie rozpoczęcia studiów”.
Pamiętaj! Osobiście dopilnuj i uzyskaj potwierdzenie w regulaminowym terminie.
Krok
7
W marcu Fundacja wyśle do uczelni maila z prośbą o potwierdzenie pełnego zaliczenia I semestru studiów. Potwierdzenie możesz uzyskać w jeden z poniższych sposobów:
  • uczelnia dokonuje elektronicznego potwierdzenia poprzez kliknięcie przycisku „potwierdzam” w mailu nadesłanym przez Fundację. Upoważnij uczelnię do potwierdzenia swoich danych – dostarcz im Załącznik nr 2,
  • poproś uczelnię o wystawienie zaświadczenia potwierdzającego status studenta w formie papierowej i wyślij skan do Fundacji lub załącz na swoim koncie klikając w „Potwierdzenie zaliczenia I semestru”. Uwaga! Na zaświadczeniu musi znajdować się zapis: student zaliczył I semestr.
Pamiętaj! Osobiście dopilnuj i uzyskaj potwierdzenie w regulaminowym terminie. Zostaniesz skreślony/-a z listy stypendystów i stypendium nie będzie dalej wypłacane jeżeli zaistnieje jedna z poniższych sytuacji:
  • nie zaliczyłeś/-aś I semestru lub
  • otrzymałeś/-aś warunkowe zaliczenie I semestru lub
  • przeszedłeś/ przeszłaś na II semestr z długiem punktowym ECTS.
Krok
4

Na przełomie czerwca i lipca, poinformuj Fundację czy zaliczyłeś/-aś II semestr. Zaloguj się na swoje konto, kliknij w „Potwierdzenie zaliczenia II semestru” i wybierz jedną z trzech odpowiedzi:

  1. zaliczyłem/-am II semestr
  2. nie zaliczyłem/-am II semestru
  3. zaliczyłem/-am II semestr częściowo.

Niezależnie którą odpowiedź wybrałeś/-aś, otrzymasz ostatnią ratę stypendium. 

UWAGA! ​Jeśli nie udzielisz​ żadnej odpowiedzi nie otrzymasz ostatniej raty stypendium za miesiąc lipiec.

Zarejestruj się i złóż wniosek