Szukaj
Close this search box.

FAQ

PYTANIA I ODPOWIEDZI - wypełnianie wniosku

Poniżej lista najczęściej pojawiających się pytań dotyczących wypełnienia wniosku do programu stypendialnego Pierwszy Rok.

Aby potwierdzić zameldowanie, dołącz do wniosku skan zaświadczenia z Urzędu Gminy lub Miasta.

Aby uczelnia była na liście, musi posiadać status akademickiej a więc mieć przynajmniej jedną jednostkę, która nadaje stopień doktora. Jeśli masz pewność, że Twoja uczelnia spełnia ten warunek, zgłoś to przy rejestracji, lub w trakcie wypełniania wniosku skorzystaj z formularza „Zgłoś brakującą uczelnię/kierunek”. My to sprawdzimy, a po weryfikacji uczelnia pojawi się na liście.

Tak, zgodnie z naszym regulaminem, w skład rodziny wlicza się każde rodzeństwo do 26. roku życia, zameldowane pod tym samym adresem, niezależnie od tego, czy pracuje, czy się uczy.

Nie, nie można opierać się na deklaracji PIT. Wniosek trzeba wypełnić zgodnie z dokumentami wymienionymi w Załączniku nr 3 do naszego regulaminu. Wnioski wypełnione na podstawie innych dokumentów nie przejdą weryfikacji.

Jeśli są opodatkowane, to będą uwzględnione w kwocie z Urzędu Skarbowego i wtedy wliczają się do dochodu. Jeśli nie są opodatkowane i nie znajdują się na liście dochodów nieopodatkowanych (Załącznik nr 3), to nie wliczają się do dochodu.

 Niestety nie. Nasz regulamin nie pozwala na uznawanie dochodu jako utraconego czy uzyskanego.

To data, którą znajdziesz na oficjalnej decyzji Komisji Rekrutacyjnej o przyjęciu na studia. Ważne, żeby wpisana data była zgodna z dokumentami, bo Fundacja może to zweryfikować.

Najlepiej złożyć upoważnienie tuż przed wysłaniem wniosku, aby osoby odpowiedzialne mogły od razu go potwierdzić. W praktyce jednak termin i forma upoważnienia zależą od ustaleń z osobą potwierdzającą ze strony uczelni.

Najczęściej jest to komisja rekrutacyjna, biuro obsługi studenta lub dziekanat.

Tak, po 15 minutach od wysłania wniosku można zmienić adres mailowy na swoim koncie i ponownie wysłać wniosek. Również w momencie kiedy statusu pokazuje „nie potwierdzony”, możesz od razu zmienić adres mailowy i ponownie wysłać wniosek.

Jak aplikować
Terminy 2025
Masz więcej pytań ?

Wyślij zapytanie, rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości.

PYTANIA I ODPOWIEDZI​ - po wysłaniu wniosku

Poniżej lista najczęściej pojawiających się pytań o następne kroki po wysłaniu wniosku do programu stypendialnego Pierwszy Rok.

Najpierw sprawdź, czy poprawnie wpisałeś/-aś adres e-mail uczelni. W przypadku błędu, popraw adres na swoim koncie i ponownie wyślij wniosek. Jeśli adres jest prawidłowy, poproś pracownika uczelni o sprawdzenie folderu „SPAM”. Jeśli nadal nie uda się znaleźć wiadomości, daj nam znać, na pewno znajdziemy jakieś rozwiązanie.

Sprawdź, czy nie wysłałeś prośby o potwierdzenie kilka razy. Potwierdzenie działa tylko na podstawie najnowszej wysłanej prośby. Kiedy osoba potwierdzająca kliknie odpowiedni przycisk, powinna zostać przekierowana na stronę z komunikatem „Dziękujemy za pomoc w potwierdzeniu informacji o statusie studenta”. Jeśli pojawi się inny komunikat, coś poszło nie tak.

Tak, aby zmienić uczelnię wyślij maila do Fundacji w ciągu 7 dni, podaj wszystkie dane nowej uczelni oraz załącz skan zaświadczenia potwierdzającego status studenta/ przyjęcia na uczelnię.

Wszelkie nieprawidłowości zgłoś od razu do Fundacji. My zajmiemy się weryfikacją i zmianą. Kandydat sam nie może edytować danych po wysłaniu wniosku.

Jeśli masz komplet potwierdzeń, a nie dostałeś żadnej wiadomości z decyzją, sprawdź folder SPAM.

Oczywiście! Wystarczy, że do nas napiszesz, czy wolisz je w formie elektronicznej, czy papierowej. Jeśli wybierasz wersję papierową, podaj nam adres, na który mamy je wysłać.

Jak najbardziej! Jeśli inna organizacja, od której chcesz pobierać stypendium, tego nie zabrania, nie widzimy przeszkód. Nasz regulamin nie ogranicza możliwości starania się o inne stypendia.

Tak, Fundacja do końca lutego udostępnia deklaracje PIT za poprzedni rok w formie elektronicznego pliku PDF na Twoim koncie w systemie.

Zależy to od instytucji, która oblicza dochód. Warto zapytać bezpośrednio w tej instytucji, bo sposób obliczania może się różnić.

To zależy od Twojej indywidualnej sytuacji. Najlepiej skontaktować się z Krajową Informacją Podatkową lub swoim Urzędem Skarbowym, żeby uzyskać szczegółowe informacje.